În timpul întâlnirii de primăvară din această săptămână, desfășurate la sediul Bisericii din Silver Spring, Maryland, conducerea de vârf a Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea a votat marți pentru aprobarea unui nou sistem de identitate.
Întâlnirea de primăvară reprezintă una dintre cele două adunări anuale ale conducerii mondiale; cealaltă, Consiliul Anual, având loc în luna octombrie.
Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea, cu 20 de milioane de membri, funcționează în peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume și se închină în peste 900 de limbi, ceea ce face aproape imposibilă crearea unei identități vizuale coerente – ceea ce administratorii și conducătorii bisericii speră să schimbe.
Ted Wilson, președintele Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea, a exprimat importanța unei astfel de abordări unitare a identității vizuale a Bisericii pe măsură ce avansăm.
„De-a lungul istoriei noastre prolifice, totuși, nu am avut niciodată o strategie unitară pentru a prezenta acest mesaj pe mii de materiale vizuale pe care le creăm în fiecare săptămână. Bisericile, instituțiile și organizațiile noastre au petrecut atât de mult timp încercând să scoată în evidență faptul că este uneori dificil pentru oameni să spună că noi toți stăm împreună – că toți aparținem aceluiași corp”. a declarat Ted N. C. Wilson, președintele Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea.
Folosind noul font „Advent Sans”, noua identitate vizuală este funcțională și coerentă în fiecare limbă în care este prezentă biserica. Folosind „Advent Sans”, numele Bisericii Adventiste poate fi scris în 91 de limbi. Liderii proiectelor speră că acest lucru va crește până la 200 de limbi până în 2020.
O altă schimbare este schema de culori a siglei. Deoarece Biserica Adventistă conține o multitudine de culturi și stiluri de design, s-a constatat că este ineficient și contraproductiv să se recomande un sistem universal de culori sau chiar un număr mare de sisteme de culoare regionale potrivite. Acest lucru înseamnă că designerii locali și liderii bisericii vor putea alege ceea ce este mai bine pentru ei, în regiunea lor. Îndrumările includ culorile setate inițial, iar Departamentul de Comunicare al Bisericii mondiale este pregătit să-l extindă, după cum va fi nevoie, în diferite regiuni.
„Dorim ca acest nou design să încorporeze în mod specific credințele noastre. Acest nou design reflectă importanța Creațiunii și a Sabatului zilei a șaptea pentru adventiștii de ziua a șaptea”. spune Williams Costa Jr., director de comunicare pentru Biserica Adventistă Mondială de Ziua a Șaptea.
Având în vedere acest lucru, una dintre cele mai mari schimbări ale noului sistem de identitate este Gridul/Grila Creațiunii. Gridul/Grila Creațiunii este un șablon de design compus din șapte coloane. El/Ea permite designerilor să facă tot ce vor pe șase coloane de design. Cea de-a șaptea, însă, cunoscută sub numele de coloana Sabatului, este special concepută pentru a fi distinctă de restul designului.
„Vă puteți imagina dacă am fi fost toți uniți din punct de vedere vizual? Nu numai în câteva limbi, ci în toate limbile vorbite de cei 7,5 miliarde de oameni de pe planetă. Gridul/Grila Creațiunii oferă fiecărui proiectant libertatea de a comunica în contextul lui și de a fi conectat la mișcarea adventistă de ziua a șaptea. Credem că aceasta este o idee cu adevărat inspirată care ne va da efectiv posibilitatea să ne îndeplinim misiunea”. a spus Sam Neves, director asociat al Departamentului de Comunicare din Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea.
Biserica Adventistă va adopta sistemul de instrucțiuni mai cuprinzător și mai dinamic pe care îl puteți vedea la adresa identity.adventist.org. Acest proces va continua să se adapteze la noile evoluții și tehnologii și va fi sub supravegherea Departamentului de Comunicare al Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea.